čtvrtek 24. září 2015

troška mateřské deprese

Bohužel pro vás se tento blog nebudu snažit ladit do sluníčkova a psát vám, jak je všechno úžasné, zalité sluncem a obklopené pasoucími se poníky. Prostě vám napíšu, jak to je a jak to cítím já.
 Řeknu vám zcela upřímně, že si mateřství zatím prostě neužívám. Už jsem dva měsíce v kolotoči péče kolem holek a jsem z toho vyčerpaná, občas i naštvaná a navíc nemám pocit dostávání nějaké "protihodnoty". Jasné, holky jsou krásné a roztomilé. Ale mrzí mě, že na okolních blozích a fórech čtu, jak se cizí děti už usmívají, jsou taková kontaktní a šťastná a spokojená miminka (a to jsou mladší než holky! Ale pravda, že tím, že se holky narodily dřív, tak bych měla od jejich vývoje odečítat cca 3 týdny...) a já neustále válčím zejména s plačící Adélkou. Ze stavu "je trochu plačtivější než Anička" se stalo "je to malý uřvanec". Vědomého úsměvu jsem se od holek ještě nedočkala, a to jim zítra budou dva měsíce. Namísto toho Adélka brečí několik hodin denně, já povětšinou netuším proč - navíc všude přece píšou, že dítě do tří měsíců si pláčem nic nevynucuje, že ho opravdu něco trápí, nebo mu něco chybí. Jenže ona je přebalená, nakrmená, dokonce i u mně v náruči, ale prostě řve. Takže různě huštáme, poskakujeme, syčíme, šumíme. Většinou zabere šátek nebo bílý šum, případně nejtěžší kalibr - kombinace obojího. Totální nasrání a zoufalost přichází, když nádherně usne v šátku, nechám ji tam spát třeba čtvrt hodinky, pak ji co nejopatrněji rozbalím a ve vteřině doteku s postýlkou začne rykot znovu. Kolem osmé už doslova padám na hubu a mám všeho totálně plné kecky.
Zjišťuju to, co už jsem dříve trošku tušila - nejsem typ na péči o miminka. Nerozněžňuje mě se o ně starat, nepláču dojetím nad jejich úžasnou vůní a nefotím si jejich hovna rozmazaná častokrát až do půli stehýnek. Těším se, až budou capkat a budeme moci jít někam na výlet, nebo aspoň na pitomé hřiště na písek plácat bábovky. Až nebudu doma zavřená se dvěma tvorečky, s nimiž nevím, co si počít, a mám pocit, že cokoli co dělám, není dobře. Nebo kdyby se aspoň usmály!

V kontrastu s tím vším vzpomínám na dobu bezdětnou, netěhotnou. Na výletíčky po hospodách, po horách, na večery s filmem, vínem, vodárnou a popcornem, na kvanta sexu, spoustu přátel kolem sebe...
Budu znít jako nejhorší matka na svetě... Ale ve chvílích, kdy už hodinu dělám vše pro to, aby Adélka přestala brečet, myslím jen na to, PROČ jsme proboha vyměnili svůj svobodný bezdětný život za TOHLE?!?

Ale ano, mohlo by být hůř. Kdyby Anička byla jako Adélka.
Uklidňuju se tím, že to je všechno dočasné. Že takhle prťavé nebudou věčně a že určitě už brzy s nimi bude větší zábava a Adélka jako mávnutím kouzelného proutku nebude už tolik plakat a budu jim více rozumět a vědět, co si s nimi počít.
Přesto je to ale dost vyčerpávající, fyzicky a psychicky, a já doufám, že nějaký pozitivní krok přijde co nevidět, jinak se to bude dát snášet dost blbě...

9 komentářů:

  1. Těžko se mi něco píše, protože mám jen jedno dítě a na jednu stranu si nedokážu představit čím procházíš, protože to musí být strašně náročné. Jsi hrozně statečná a úžasná, bezpochyby - to na úvod!

    Vůbec nezníš jako nejhorší matka a naprosto to chápu, já dvojčata nemám a ty první dny doma jsem byla hrozně zoufala a říkala jsem si: panebože, do čeho jsme to šli? proč jsme to vůbec dělali? a proč si lidi dobrovolně potom ještě pořizují další děti?" Ale čím starší malý je, tím lepší to je. A myslím, že u vás to bude to samé, jen musíš čekat déle, protože tvoje lvíčátka jsou maličká (jak sama píšeš) a navíc dvě, tudíž je to něco složitějšího a kdo si to nezažil si to asi nedokáže představit, ale myslím, že to zvládnete a až budou holky velké, budou tě nosit na rukou, jako tu nejlepší mámu na světě! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. mela jsi pravdu, trosku se to zlepsuje :) ale porad to jeste neni idealni... ale nechci si stezovat, holky jsou supr :)

      Vymazat
  2. Ahojky statečná lvice!...jsi úžasná...myslím, že jen ten kdo si projde mateřstvím s dvojčátky chápe co cítí....já mám jen jednu Verunku a k tomu ještě děsně hodnou....a přesto na mně občas padá panika....takže při představě, že mám 2 miminka najednou a ještě jedno tak plačicí, tak si říkám ať žijí antidepresiva a láhev vína!!!!....ale vydrž...věřím, že se to uklidní a bude líp a líp!!!!!...

    OdpovědětVymazat
  3. a kdykoli se budeš cítit podpsa tak se pěkně vypiš...myslím, že v nás najdeš podporu vždycky a nikdo tě soudit nebude!!!!!!

    OdpovědětVymazat
  4. Počkej, jak to uteče, jak za chvíli budou běhat a budete chodit na ty výlety. Pak budeš vzpomínat, jaké to bylo, když byly miminka :-)
    Ale chápu tě, také mám občas pocit, že nevím, co si s mrňousem počít. Jenže se dvěma si to představit vážně neumím... Ale určitě nic špatně neděláš a jsi fakt dobrá, když to všechno zvládáš se dvěma dětmi. Určitě se to bude zlepšovat a všechno se to poddá, uvidíš. Jen musíš vydržet a být hodně trpělivá.
    Držím palce a přesně, jak píše bells, když bude potřeba, vypiš se z toho, od toho nás tu máš, abychom tě pochopily a podpořily ;-)

    OdpovědětVymazat
  5. Drž se, drž se, drž se!! Bude líp.. Taky mi strašně pomohlo když nás naše holčička obdařila spokojeným úsměvem. A co teprve, když ji občas dokážeme nahlas rozesmát.. Nááááádhera. Na blogu nestíhám - pořád jsem ještě nedopsala články, ale je tam aspoň o porodu, pobytu v porodnici a pak jeden aktuálnější.. tak třeba v tom uvidíš ten pozitivní vývoj :-) Jinak přesně s tím pokládáním do postýlky taky hodně bojujeme a zatím trochu pomáhá když je zavinutá (jako vánočka) a když je postýlka hodně vystlaná do měkka, takže tam jako by tak hezky zapluje.. (anniele.blog.cz)

    OdpovědětVymazat
  6. Tak to mam uplne stejne, jen ja nezvladam jen jedno ditko:)

    OdpovědětVymazat
  7. holky dekuji vam moc za povzbuzujici komentare (driv jsem se nedostala k odpovedi )

    OdpovědětVymazat